Profiel van Wim Turksma weergeven
Mijn naam is Willem Jan Turksma en ik ben eigenaar van Wiljatur Interim Management. De naam van het bedrijf is opgebouwd uit mijn volledig naam WILlem JAn TURksma en mijn roepnaam Wim komt in de eerste letters van de volledige naam terug.
De belangrijkste opleidingen zijn:
HBO Master in Management & ICT (Scriptie gericht op DevOps, organisatiecultuur en veranderbereidheid)
HBO Diploma Mental Coaching
Mastermodule Business IT Strategy
HBO Bachelor in ICT (Scriptie gericht op het professionaliseren van ICT organisaties)
HBO AMBI HX richting Beheer en Exploitatie
MBO Middle Management
De belangrijkste certificaten zijn:
ITIL Foundation
Prince II Foundation
ISF Internet Security Foundation
Ik ben ruim 20 jaar geleden in de IT terecht gekomen en zal in omgekeerde volgorde mijn loopbaan uiteen zetten:
Ik ben werkzaam bij het Muziektheater Amsterdam als Hoofd ICT & Informatisering en hier wordt topkwaliteit geleverd op het gebied van Ballet en Opera. Ik ben verantwoordelijk voor de Servicedesk, Applicatiebeheer en Systeembeheer. In de afgelopen periode ben ik druk geweest met het leggen van het fundament (infrastructuur en werkplekmigratie), het professionaliseren van het ICT team en het verbinden van de IT en business.
Sinds 21 december 2012 ben ik eigenaar van Wiljatur Interim Management, dit is de dag dat volgens de Maya´s het einde van de wereld zou betekenen maar voor mij een mooie dag voor een nieuw begin.
Opdrachten Eurofiber: Kwartiermaker Director Information Management, Behalen van het ISO 27001 certificaat op het gebied van informatiebeveiliging.
Mijn voorlaatste werkgever is Eurofiber Nederland geweest waarbij ik de functie Manager IT Services en Director Information Management a.i. heb vervuld. Ik ben hier verantwoordelijk geweest voor applicatiebeheer, architectuur en projectmanagement. In het laatste jaar heb ik het strategisch IT beleid mogen opstellen en heb zitting genomen in het Management Team.
Projecten: Virtualisatie, Migratie Werkplekken, Opstellen strategisch IT Beleid, ISO/Security
Infonet Nederland was een 100% dochter van KPN International en er werd besloten om deze twee organisaties samen te voegen om zo meer synergie te bewerkstelligen. Ik ben als Manager Information & Technology bij Infonet en IT Manager bij KPN International verantwoordelijk gesteld voor o.a. systeembeheer, projectmanagement, applicatiebeheer en functioneel beheer.
Projecten: Inregelen van de Self Service Portal met integratie van diverse backoffice pakketen, voorbereiden migratie van de twee organisaties op systeem en applicatie niveau. Professionaliseren IT afdeling, Migratie SAP/R3 naar hogere versie
Netwerkbeheerder bij het College Tarieven Gezondheidszorg (Ctg) die verantwoordelijk is voor het vaststellen van tarieven in de gezondheidszorg.
Belangrijkste project: Invoering procesmanagement, Windows migratie op server en werkplek, Uitwisseling van aanlevergegevens via Sharepoint met stakeholders
Later is deze organisatie opgegaan in de Nederlandse ZorgAutoriteit (NZa) en in die periode heb ik de overstap gemaakt naar de functie Informatieanalist. Ik heb hier bij afwezigheid van het hoofd de afdeling Informatie analyse en Functioneel beheer aangestuurd.
Belangrijkste projecten: Opzet gegevensuitwisseling met stakeholders middels SharePoint, de opzet van een nieuwe directory structuur, het ontwerpen van een centrale agenda via Intranet.
Vervolgens ben ik gaan werken bij de SENA, een organisatie die zich bezighoudt met muziekrechten. Hier heb ik de stap gemaakt naar systeembeheer.
Belangrijkste projecten: Opzet nieuwe infrastructuur, XML bestandsuitwisseling met buitenlandse zusterorganisaties
Automatiseringsmedewerker in het Zeister Ziekenhuis (huidige Diaconessen ziekenhuis) gaan werken en hier heb ik de fijne kneepjes van een servicedesk onder de knie gekregen.
Belangrijkste project: Migratie compleet Ziekenhuis Informatie Systeem